2012. június 11., hétfő

Szatyor


Hallottatok már a Szatyor Egyesületről? Ők egy civil szervezet, tagjai önkéntesek, akik hidat teremtenek a helyi kistermelők és közöttünk, fogyasztók között. Működésük lényege, hogy felkutattak helyik gazdaságokat, biokertészeteket, és összegyűjtötték a termékeket, amelyeket meg lehet rendelni rajtuk keresztül. Bárki csatlakozhat, válogathat, rendelhet, ők elhozzák nekünk a finom eledelt, utána már csak el kell menni a friss zöldségekért, gyümölcsökért és fizetni.







Nemrég megnyílt a Szatyorbolt a Gyulai Pál utcában, és kedvet kaptam én is, hogy szatyorkodjak egy kicsit. A bolt nagyon kedves, tele van zöld fűszerekkel, és tartós élelmiszert is lehet találni. Vettem is egy üveg csípős paprikakrémet, ami nagyon hasonlít az ajvárhoz. 



Aztán megnéztük a férjemmel a honlapon a "katalógust", és kiválasztottunk néhány zöldséget: endívia saláta, karalábé és vörös fodros saláta. A rendelést péntektől hétfő estig lehet leadni, aztán csütörtökön kell érte menni. 

Eljött a csütörtök, és felkerekedtem Kínával, a kutyánkkal, elsétáltunk a Szatyorboltba, ahol már javában folyt a kereskedés, sürgés forgás, sőt forgatás is! Az önkéntesek szortírozták a rendeléseket szép zöld bevásárlószatyrokba. Addig átmentünk a másik helyiségbe, ahol sütis standot találtunk, isteni bodzaszörpöt kóstoltunk, és eperbe botlottunk. Ebből egyből megragadtam egy dobozzal, mert állati csinos eprek mosolyogtak benne, és az ára sem volt rossz (fél kg 350 Ft-ért), az íze meg... Aztán megtalálták az én szatyromat is, amiben ott volt a saláta, de csak az egyik, a vörösből sajnos nem termett, és mellette egy csinos lila karalábé vigyorgott. Bár én 1 kilót rendeltem, sajnos elírták a honlapon, és helyette 1 darabot kaptam. Így az ára nem érte meg (250 Ft), de sebaj. 

Kína kutyabatyuval


A zsákmány
Otthon megállapítottuk, hogy nagyon becsüljük a Szatyor önkénteseinek tevékenységét, és be-benézünk a boltba vagy a honlapra, de sajnos a bionak ára van, és ez így van jól, de mi nem mindig engedhetjük meg ezt magunknak. Így marad a piac, bár már ott is nagyon oda kell figyelni, hogy az ember helyi árut kapjon, és különleges dolgokat pedig lehet majd a Szatyorból beszerezni, mint például az endívia saláta, ami igazán karakteres és friss volt, vagy az isteni eper. 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése