2012. június 6., szerda

Könnyű nyáreleji ebéd

Jó pár hetet kihagytam, de jó okom volt rá, nézzük, hogy is mozog az új asszony a vegakonyhában :).

Alakul a kertünk, az első termés egy finom retek volt. Persze néhány növény még nem akar mutatkozni, de a paradicsomokon már vannak gyümölcsök és szépen megindult az édeskömény is. A hétvégén egy napot gazolással töltöttünk, és mivel a kert nem épp a teraszról nyílik (nincs is teraszunk) olyan ebédet akartam készíteni, ami becsomagolva is jó, és este kiegészítve könnyű vacsora is lehet belőle.

Spenóttorta

1 adag gyorsfagyasztott leveles tészta (kinek van ideje ilyet otthon gyártani?)
fél kg spenót jól átmosva
3-4 gerezd fokhagyma
10 dkg krémsajt
1 tojás
só, bors és kevés olaj
A spenótot megfonnyasztottam egy kevés olajon, hozzáadtam az apróra vágott fokhagymát, és amikor megpárolódott, tűről levéve hozzákevertem a krémsajtot és a tojást. Egy piteformát picit kivajaztam, beleegyengettem a levestésztát, megszurkáltam, és beleöntöttem a spenótmasszát. Kb. fél órát sütöttem 200 fokon/6-os fokozaton. Persze melegen a legfinomabb, de a kerti tevékenykedés közben jól esett egy kis friss spenótos öröm.

Este pedig készítettem hozzá tárkonyos, citromos zöldséglevest:

1 hagyma
2-3 répa
1 gyökér
fél csokor petrus
fél kisebb zellergumó
2 nagyobb gomba
4-5 szelet erős paprika (kevésbé fanatikusok elhagyhatják)
só, bors, tárkony, babérlevél
citromlé

A hagymát megfuttattam olajon, majd hozzádobtam a karikára vágott répát, fehérrépát és zeller, egy kicsit hagytam őket pirulni. Majd felöntöttem forró vízzel, fűszereztem, és hozzáadtam a szeletekre vágott gombát, erőspaprikát. Lassú tűzön főztem, amíg a répa puha nem lett, pótoltam az elpárolgott vizet és még egy rottyanásig főztem. Annyira jó, hogy már az idei zöldségekkel főzhetünk, nem kellett leveskockát használnom! A végén megkoronáztam a petrussal, és tálaláskor citromlevet csepegtettem rá.

A spenóttorta körete pedig a cukkinis bulgur lett, de ezúttal padlizsánt használtam, és isteni lett. Egy padlizsán két adag (2 bögre) bulgurhoz elég, kellett is a dupla adag, másnapra maradt ebédre :). 

Végül, hogy a több órányi gyomlálásért megjutalmazzuk magunkat készítettem fagyit is.

Sárgadinnye fagyi

1 fél jó, érett sárgadinnye
10 dkg porcukor (ha nagyon édes a dinnye, ennél jóval kevesebb is elég)
1 zacskó habtejszín

A fagyigép fölösleges, megy ez anélkül is. A gyümölcsöt leturmixoltam. A jó hideg habtejszínt lassan felvertem, lehetőleg a tál is legyen hideg. Nem kell nagyon keményre verni a habot, ugyanúgy jó lesz, de vigyázni kell, hogy ne verjük sokáig, mert vajat köpülünk belőle. Összekevertem a félkemény habot a gyümölccsel és a porcukorral, és betettem a mélyhűtőbe. Kb. fél óránként kivettem, és átkevertem, ezt addig ismételtem, amíg fagyi nem lett belőle :)


Jól esett, bár az izomlázat nem előzte meg. Ti hogy készítitek a fagyit otthon?


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése