2012. február 24., péntek

Ebédeljünk hidegvérrel


A válságnak sajnos még nincs vége, a fizum is kevesebb lett, így jött az elhatározás: lecsökkentem a helyi menzán, büfékben való ebédelést, és többet főzök, és ez jó lesz, mert nem költök annyit. 
A helyzet nem lenne nagy kihívás, ha a munkahelyi konyhán lenne egy használható mikró, de nincs. És én nem szeretem az átlag ebédet hidegen enni. Így a múlt hétvégét a hideg és finom munkahelyi ebédek megtervezésével töltöttem. 

Íme, ezt ettem a héten:

Hétfő: hideg tésztasaláta lila káposzta salátával.
Kedd: két, rozsos zsemle tofu steakkel és fehér bab kencével.
Szerda: cukkini muffin főtt tojásos lila káposzta salátával.
Csütörtök: egy nap szünet kell, a menzán ettem.
Péntek: palacsinta cukkini-répa töltelékkel.

Gondolom, mindenki összerakta, hogy ezeket az ételeket otthon készítem, tehát vega ebédekről lesz szó J.

Hideg tésztasaláta lila káposzta salátával:

Hozzávalók:
Tészta:
- orsótészta (fusili)
- 1 konzerv kukorica
- 1 piros kaliforniai paprika (szerintem lehet sima tévé paprika és paradicsom is, úgy még olcsóbb, legközelebb úgy készítem)
- 1/3 póréhagyma
- sok tejföl, ha van maradék krémsajt, azt is bele lehet keverni
- kevés olaj, só, bors, zöldfűszerek tetszés szerint
Saláta:
- 1/3 lila káposzta apróra vágva
- citromlé, olíva olaj, só, bors

A tésztát megfőztem, közben a póréhagymát megpirítottam egy kis olajon és utána hozzáadtam a kockára vágott paprikát és a kukoricát, kevés ideig pároltam – nem baj, ha félig nyers -, és utána rázuttyantottam a tésztára. A tejfölt a csomagolás előtt közvetlenül kell ráönteni, mert a tészta magába szívja a nedvességet.

A saláta pofon egyszerű: a hozzávalókat össze kell keverni. 

Rozsos zsemle tofu steakkel és fehér bab kencével:

Hozzávalók:
- egy kis bögre fehérbab
- egy kis fej hagyma
- só, bors, kakukkfű
- 2 kocka fehér tofu
- kevés olaj

Nekem apró szemű fehér babom volt otthon, ami rengeteg ideig fő, még úgy is, hogy egész éjjel vízben csücsült. Feltettem főzni friss vízzel és a nagyobb kockákra vágott hagymával. Főtt órákig, majd a végén fűszereztem, hozzáadtam egy kis olajt és leturmixoltam. Egy kicsit hígnak tűnt, még főzögettem, de reggelre egész jó, pástétom állagú lett. A tofut 1 centis szeletekre vágtam, és forró olajban megpirítottam, sóztam, borsoztam. Mivel nagyon puha, forgatni kell sokszor, de óvatosan ám, mert törékeny.
Vettem hozzá két nagyon finom rozsos zsemlét, és ebédkor állítottam össze a szuperszendvicset.

Nagyon laktató volt!

Cukkini muffin főtt tojásos lila káposzta salátával: 

A muffin receptet innen vettem, de persze változtattam rajta. 6 dkg cukkini helyett, kb. 15 dkg-ot tettem bele, és parmezán épp nem lévén otthon – mondtam, hogy válság van – sima reszelt sajtot használtam.  A végeredmény nem lett rossz, sőt pikk-pakk elfogyott, de nem voltam vele teljesen elégedett. Jövő héten kipróbálom kevesebb olajjal, és egy picit nagyobb mennyiségben.

A salátához vinaigrette öntetet készítettem citrommal. Négy muffin, egyharmad lila káposzta és két főtt tojás volt az ebéd, alig bírtam vele.

Palacsinta cukkini-répa töltelékkel:

Hozzávalók:

- fél cukkini
- 2 kisebb répa
- 1 kisebb hagyma apróra vágva
- némi gomba maradék (szerintem lehet bármilyen zöldség)
- szezámmag, lenmag
- én curryvel és köménymaggal fűszereztem
- tejföl

A zöldségeket lereszeltem, a hagymát közben megpirítottam egy kevés olajon, majd hozzáadtam a reszelményeket és fűszereztem. Egy kis párolás után hozzáadtam 2 evőkanál tejfölt, és egy perc kevergetés után kész lett. Közben kisütöttem egy rakás palacsintát, és szép tekercseket készítettem.

És ezt mindjárt megeszem!

Ha van valakinek ötlete, írja meg, mert jövő héten is hideg ebédeket fogok enni!


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése