2012. szeptember 27., csütörtök

Kis konyhai baleset


Böjti rakott káposzta volt a terv innen, kevesebb mennyiségben, és réteslapokkal felturbózva. Megfőtt 4 tojás, elkezdtem előszedni a többi hozzávalót, hagymát felaprítottam, előbányásztam a savanyú káposztát a hűtő mélyéről… Kibontottam a befőttes üveget, már a színe sem volt jó, a szaga meg… úúhhh.

A réteslapok szavatossági ideje ma lejár… Vacsora kell. Van itthon cukkini, répa, hagyma. Beírtam a mindmegette keresőjébe, hogy réteslap, és találtam egy jót. Végül a két receptből gyúrtam egyet, remek vacsi lett, salátával ettük.

Cukkinis, répás rétes az én vegakonyhámban így készül
  • 1 csomag réteslap
  • 1-1,5 dl olaj
  • 1 db saláta cukkini lereszelve vagy darálva
  • 2 sárgarépa lereszelve vagy darálva
  • 1 fej hagyma apróra vágva
  • 4 főtt tojás
  • 2 ek tejföl
  • 1 marék zabpehely
  • 2-3 ek zsemlemorzsa
  • bors
  • köménymag

 Megdinszteltem a hagymát, majd hozzáadtam a répát, és két perc múlva a cukkinit. Fűszerezés után pár percig pároltam, majd a főtt tojásokat villával belenyomkodtam (15 dkg ricotta helyettesítése), és két keverés után levettem a tűzről. Belekevertem a tejfölt és a zabpelyhet,  utóbbit, hogy felszívja a leveket. 


A réteslapokat két részre szedtem (3-4 elég egy rúdhoz), és rétegenként megkentem olajjal. A tudósok nedves konyharuhát javasolnak alá, mert úgy könnyű feltekerni, de nekem gyorsan kellett ügyködnöm, úgyhogy az egyik adag kenegetése már a tepsibe lefektetett sütőpapíron történt, és így is működik. Megszórtam a felső réteslapot némi zsemlemorzsával, és a tölteléket rájuk kentem. Ezután jött a tekerés, még a tetejét is bekentem olajjal, és 200 fokon megsütöttem.


Lehet más fűszerezéssel is próbálgatni!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése