2012. szeptember 18., kedd

Főzzünk indiai vacsit!

A Bangla büfét persze nem tudjuk überelni, de gondoltam, hogy mivel annyira szeretjük az indiai ételeket, biztosan lehet egyszerű, megfizethető vacsorát készíteni. És valóban!

Az egyik szakácskönyvemben találtam egy krumpliételt, aztán persze jött az elmaradhatatlan dhal, ami pofon egyszerű. A csípős ételek mellé az indiai asztalokon mindig van valamilyen joghurtos mártogatós, azaz raita, amibe lehet tunkolni a papadámmal, az indiai kenyérrel, amit megpróbáltam elkészíteni, mert kicsit sem vagyok normális (megjegyzem ekkor még tombolt a 40 fokos nyár…).

Hogy meggyőzzelek benneteket arról, hogy az indiai ételek elkészítése nem ördöngösség, itt egy lista azokról a dolgokról, amire szükség lehet:

Fűszerek:
  • köménymag (na, ez tuti van otthon, ugye?)
  • babérlevél (és ez is)
  • szerecsendió
  • bors
  • fahéj
  • koriander
  • curry por (a Népszínház utcai török boltban fillérekért lehet beszerezni, nem vicc)
  • kurkuma.
A kurkumának nincs nagyon íze, viszont gyönyörű sárga színt ad az ételnek. Néha, ha rizst főzök, teszek bele egy kanállal, és máris a konyhámba költözött egy kis India. Egyébként gyulladáscsökkentő hatású, ha légúti fertőzésetek van, egy pici mokkáskanálnyi kurkuma port egy pohár vízben fel kell oldani, és meginni. Emellett segíti az emésztést is.

Jól jönnek még a különböző fűszerkeverékek, mint a garam masala, de nem feltétlenül van rá szükség.

Egyéb hozzávalók közül jó, ha van otthon vörös lencse (én ezt is a Népszínház utcai töröknél szerzem be, ahol jóval olcsóbb, mint a biobolti mini csomag), a gyömbér és a fokhagyma, hagyma, joghurt. De a dhal készülhet az egyszerű lencséből is.

Dhal

Feltettem a vöröslencsét főni egy kockára vágott krumplival, vízzel, fűszereztem curry-vel, köménnyel, gyömbérrel, kurkumával és csilivel. Lehet gazdagítani paradicsommal vagy répával is. Egy elég szottyos valami kell legyen a végeredmény, a leves és a főzelék között valahol.

Raita

A raita lényege, hogy valamilyen zöldség (uborka, retek) apró darabokra vágva úszkál a joghurtban, sóval, borssal és bazsalikommal vagy mentával ízesítve.

Burgonya curry
  • fél kg burgonya kockákra vágva
  • 1 hagyma apróra vágva
  • 1 ek kókuszreszelék
  • 1 tk köménymag
  • 1 tk mustármag
  • kurkuma csak a színe miatt
  • 1-2 tk currypor
  • csilipehely
  • olaj
A csilipelyhet, a mustármagot és a köménymagot egy picit megpirítottam az olajon, csak épp hogy illata legyen, majd hozzáadtam a hagymát, és megpároltam. Rádobtam a krumplikockákat, a kókuszreszeléket és a többi fűszert (só, curry), és némi vízzel megpároltam.

Ez lett a végeredmény:



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése