2012. június 19., kedd

Tatus meggylekvárja

Kertecskénkben nő egy meggyfa, tudjátok, eldobtam egy meggymagot pár éve... Ez a második év, hogy van rajta termés, és nagyon finom. Csakhogy nehezen megközelíthető, fene a pofáját, hogy ott nő ahol! Na, de kérem, én úgy megörültem annak a nagy tál meggynek, hogy nekiálltam meggylekvárt főzni, nagypapám híres meggylekvárját, amit már évek óta nem ehetek. Mindezt egy kiló meggyből, nem viccelek. Ezen felül még félreraktam némi termést muffin és fagyi készítéshez. 


Tatus receptje szerint minden kiló meggyhez 60 dkg cukrot kell adni. A meggyet meg kell mosni, kimagozni, de a gyümölcsöt épp csak félbe törni, vagy még azt sem. Fel kell tenni főni, és amikor elkezd bugyogni, hozzáadni a cukrot. Én bevallom, nem tettem hozzá ennyi cukrot, csak kb. egy bögrényit. És akkor rám vigyorgott a polcról a levendulacukrom. Itt találod, hogy hogyan készül, és azt is hogy miért (citromos-levendulás muffin, hmmmmm). És arra gondoltam, miért ne ... 



Így esett, hogy levendulás lett a Tatus meggylekvárja. Úgy egy löttyentésnyit tettem bele, na jó egy kisebb bögrényit :). És lassú tűzön főzögettem, amíg kész nem lett. Még van belőle, de nem sokáig!


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése