2011. december 18., vasárnap

A 13. napon




Még egy nap, és vége. Sokszor felmerült bennem, hogy kész, nekem most ennem kell egy sütit vagy bármit, tejfölt. Egyszer nem tudtam ellenállni egy kis tortának, de hát a kolléganőm születésnapját ünnepeltük, lecsúszott mellé egy kis pálinka is persze. Na, de mindjárt vége.

Írtam eddig a levesekről, még egy receptet szeretnék megosztani veletek, egyrészt mert télen különösen egészséges, nagy adagot lehet belőle készíteni, és naná, hogy finom.

G. néni levese az én vega konyhámban így készül:

Hozzávalók:
fél káposzta
-        2 hagyma
-       3 répa
     1-2 szem paradicsom
-       1/3 zellergumó
-       zellerzöld
-       4 szem krumpli
-       só (bors, ha nem diétázom)

Diétán kívül először az apróra vágott hagymát olajon megpirítjuk, és utána adjuk hozzá a többi zöldséget.

De ezúttal csak mindent felaprítottam, a káposztát lereszeltem, ami nem épp kellemes elfoglaltság. Persze amióta megkaptam a csodaaprítómat, 2 perc és egy egész káposzta eltűnik. Sosem gondoltam, hogy így tudok örülni egy konyhai kütyünek, mert nem vagyok nagy rajongója a fogyasztói táradalom ezen kényelmi elemeinek.

Egy nagy lábas kell, tényleg nagy, ebbe beletettem minden zöldséget, a krumplit lehet kicsit később, ha valakinek van ehhez türelme. Az egészet nyakon öntüttem vízzel, sóztam, és lassú tűzön megfőztem.
Ígértem, hogy írok a krumplivacsorákról, lássuk hát.

É. vöröslencséje

É. jól ismeri a Közel-Keletet, ez a recept is onnan való, és nagyon egyszerű. Egy titka van, a vöröslencsét nem szabad bioboltban venni, mert ott nagyon drága, vagy a piacon vagy a töröknél kell beszerezni.

Hozzávalók:

- 2-3 répa
- 1 fehérrépa
- egy fél zeller
- 1 krumpli
- én belecsempésztem egy hagymát is
- negyed kiló vöröslencse
- kicsi olaj
- római kömény, menta, egyéb keleti fűszerek (babérlevél, curry)

Diétán kívül a folyamat ismét a hagyma dinsztelésével kezdődik, majd a többi zöld megpirítása következik. A lencse nagyon hamar megfő, be sem kell előtte áztatni, ezért fontos, hogy a többi zöldség egy kicsit már meg kell edződjön mikor a lencsét hozzáadjuk. Majd felöntöttem vízzel, és puhára főztem. A római kömény helyett lehet használni rendes köményt is, persze a kettő nem helyettesíti egymást, de azzal is finom. Gyorsan elkészíthető egytálétel, nagyon ízletes.

Jó sok készült belőle, ezért másnap is ezt ettük vacsorára, és hogy kicsit feldobjam a vacsorát készítettem egy kis rukkola salátát. Semmi flanc, egy fél sárga kaliforniai paprikát apró kockákra vágtam, rádobtam a rukkolára, sóztam és meglocsoltam egy kis olíva olajjal és balzsamecettel.

Másnap este vendégségbe mentünk drágám öccséhez, és ő tiszteletben tartva az én szigorú diétámat a következőket főzte. Került az asztalra párolt spenót gombával, főtt burgonya kaporral és babos savanyú káposzta. Utóbbi recepjét megpróbálom megszerezni.

A következő bejegyzésben folytatom a krumplivacsorákat.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése