2011. december 24., szombat

Vega töltött káposzta



A krumplidiéta leírását kicsit megszakítva, Karácsony napján szeretném megosztani veletek a vegetáriánus töltött káposzta elkészítésének módját.

Hozzávalók:

-       én 8-10 savanyított káposzta lapival indítottam, de nem bizonyult elégnek, legalább 16 kell
-       kb. fél kiló szálas savanyú káposzta (egy zacskónyi)
-       2 hagyma
-       250 g gomba (kis doboz)
-       2 tojás
-       1 bögre rizs
-       1/3 bögre kukorica dara
-       tejföl (2 ek a töltelékbe, 2 nagyobb ek habaráshoz)
-       1 ek liszt szintén a habaráshoz
-       só, bors, sok babérlevél, majoranna és természetesen paprika

Az elkészítés a következőképpen történik. A szálas káposztát leforrázom, hogy ne legyen túl sós a végeredmény, és hogy hamarabb elkészüljön. Mindkét hagymát apró kockákra felvágtam, az egyik hagyma a töltelékbe megy, a másikat olajon meg kell pirítani. A töltelékbe kerül még a gomba apróra vágra, a rizs, a két tojás, a dara, tejföl, némi só, bors és jó sok majoranna. Ezeket összekeverem, és a lapikat megtöltöm. Közben a megdinsztelt hagymát leveszem a tűzről, és megszóróm paprikával. Megágyazok a szálas káposzta felével, és erre ráültetem a gombócokat. Mivel nem vettem elég lapit, a tölteléket csak ráhalomoztam a gombócok tetejére, és káposztával fejezem be. A rétegek közé babérlevelet szórok. Forró vízzel felöntöm, hogy ellepje a tetejét, és lassú tűzön megfőzöm. A végén egy kis habarással fel lehet dobni, de aki nem szereti, elhagyhatja.

És íme a végeredmény:


Nagyon boldog Karácsonyt kívánok mindenkinek!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése