2011. december 12., hétfő

14 nap krumpli



Elég régóta gondolkoztam azon, hogy tisztítókúrát kellene beiktatni a karácsony közeledtével. Emellett majdnem két éve szenvedek egy bőrproblémától, amelyen négy különböző bőrgyagyász sem tudott segíteni. majd az ötödik olyan súlyos diagnózissal állt elő, hogy besokalltam és egy barátnőm javaslatára belefogtam a krumpli diétába.

Sokat olvastam már a szervezetben felgyűlő méreganyagok és a bőrbetegségek kapcsolatáról. A lényeg, hogy a májunk egy idő után nem bír ezekkel a káros anyagokkal, és kilöki őket, ez a kilökődés pedig a bőrön jelentkezik. A diéta elég szigorú, én igyekeztem a szabályok betartása mellett olyan ételeket készíteni, ami nem csak krumpli krumplival típusú.

A diéta lényege, hogy nem lehet állati eredetű ételt enni csak nagyon kevés fajtát, semmi édesség és olajban sült finomság, konzerv vagy már átalakított, gyári étel. A kenyér csak barna lehet, és abból is nagyon keveset szabad fogyasztani. Aki szeretné a teljes leírást, küldjön egy e-mailt a mutyurgyar@gmail.com-ra.

Reggeli krumpli

Viccet félre téve, reggel nem ettem krumplit. Hanem legtöbbször gyümölcsöt korpovit keksszel vagy abonettel (a kukoricásat imádom), vagy házi készítésű müzlivel e recept szerint. Persze itt-ott muszáj volt csalnom, különben egy hét után feladom a diétát, pedig nagyon szerettem volna bizonyítani, hogy van nekem ekkora akaraterőm. Így müzli készítésénél a mézet nem hagytam el, csak kevesebbet használtam, és az almalé sem frissen facsart volt. Engedélyezett a natúr joghurt, kefir és a túró is. Hetente egyszer-kétszer túrókrémmel ettem a kekszet gyümölcs helyett.

Répás túrókrém
250 g túró
2-3 ek natúr joghurt/ kefir
1 répa lereszelve
friss kapor vagy petrezselyem vagy más zöldfűszer. 

Összekutyul, és kész.

Krumpliebéd

A munkanapok ebédjei nem mutattak nagy változatosságot, mert az irodánk nincs konyhával ellátva, tehát a menzára voltam kényszerülve. A kiszolgáló fiúk eleinte furcsán néztek, amikor petrezselymes krumplit kértem párolt vagy grillzöldséggel. Pár nap után együtt érző pillantások kíséretében adták az étket. Egy hét után együtt már nevetve kaptam a „szokásosat”. A krumplipüré ünnepi ételnek számított, és néha nem tudtam ellenállni a zöldséglevesnek. Persze, amit nem én főztem, abban nem tudom mennyi vaj, só és egyéb tiltott anyag került, de nekem ez most így sikerült.

A teát viszont képes voltam cukor nélkül inni, a kávé esetében már nem voltam ilyen „erős”.

A szabályok sokasága melegágya a kreativitásnak – hiszem én. Rájöttem, hogy a legtöbb levesemet el tudom készíteni a diétának megfelelően. Csak kihagyom a leveskockát, borsot – hú, ez nem volt egyszerű – és a tejfölt, tejszínt. Újra elkészítettem a rég elfeledett tárkonyos krumplilevest.

Rég elfeledett tárkonyos krumplileves

- 4-5 szem krumpli
- 1 szál póréhagyma
- tárkony (szárazon is isteni)
- só

A megtisztított és felkockázott krumplit bedobjuk a felszeletelt póréhagymával egy fazékba, majd nyakon öntjük forró vízzel (nem vagyok nagy konyhai kütyü rajongó, mikrónk sincs, de szerintem a vízforraló fantasztikus dolog). Megfőzzük, a felénél fűszerezzünk (kiszámolta valaki, hogy ez mikor van? :P), és megesszük.


Megosztom veletek a tofulevesem receptjét, amely pofon egyszerű, és drágám szerint a ez már igazi gurmand eledel.

Tofu leves

- 2 kocka tofu (a kínai boltban 4 kocka van egy dobozban)
- 5-6 közepes gombafej
- 1 fej hagyma vagy fél szál póréhagyma
- 1 szál újhagyma
- 1 sárga paprika (csak mert találtam a hűtőben)
- néhány szelet erős zöldpaprika
- kevés szójaszósz (ez is csalás, de kérem…)
- icipici olaj

Az olajon megdinszteljük a hagymát, rádobjuk a szeletekre vágott gombát, és összepároljuk. Hogy a leveskocka hiányát kompenzáljam, beledobtam egy csíkokra vágott sárga paprikát és néhány szelet erős zöldpaprikát is. A tofut nagyobb kockákra vágtam, és hozzáadtam. A tofunak minél több időt kell a többi hozzávalóval együtt töltenie, sülve-főve, így lesz igazán finom. A végén megszórtam karikákra vágott újhagymával és pár csepp szójaszósz is cseppent rá. 

A következő bejegyzésben a krumplifőételekről lesz szó, addig is egy kis olvasnivaló:



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése