2011. december 1., csütörtök

Répafelfújt



Egyik barátnőmtől kaptam ezt a receptet és ki is próbáltam, mert bevallom, felfújtat még sosem készítettem, ez pedig nagyon jól hangzott.

Hozzávalók (feleztem az eredeti mennyiséget)
- 3 nagyobb répa (kb. 300 g) megfőzve
- 2 tojás
- 7 dkg cukor
- 4 dkg puha vaj
- 1,5 dkg liszt (kb. 1 ek)
- egy kis főzőlé
- fél evőkanál sütőpor
- őrölt fahéj
- őrölt szerecsendió
- csipet só
- fél evőkanál olaj, ezzel kikenjük a formánkat, majd kimorzsázzuk

Persze megint változott a recept, tej, narancshéj és narancslé nem került bele, mert nem vagyok jól felkészült házitündér J. A leveket a répa főzőlevével helyettesítettem.
A tetejére a recept szerint 12 dkg barna cukrot, 5 dkg diót, 4 evőkanál puha vajat kell szórni. Én csak a vajat használtam, de a diót legközelebb nem hagyom ki. A kóstolás után levont tanulság: a cukor rengeteg, legközelebb vagy elhagyom vagy nagyon picit teszek bele. A tetejére már eleven nem tettem, mert soknak tűnt.

A sütőt előmelegítettem. A megfőzött, lecsepegtetett répát, az olaj kivételével minden hozzávalóval összekevertem és botmixerrel összedolgoztam. Én jénai edényt használtam a sütéshez, amelyet mint már fent jeleztem, kikentem az olajjal és kimorzsáztam. Ebbe öntöttem a masszát és megszórtam kicsi vajdarabokkal és egy kis morzsával.  Nagyon érdekes, szivacsos állaga lett, és vicces remegett, amikor a tányérra helyeztem.


Háromhagymás gersli rizottó

A répafelfújt mellé hagymás gersli rizottót tálaltam, a receptet pedig innen csentem: http://chiliesvanilia.blogspot.com/2008/01/rpagyngy-miszerint-gersli.html.

Készítettem már fehérborral és anélkül is, szerintem mindkettő finom. Készítsétek, ahogy jónak látjátok. És a húsleves helyett természetesen zöldségleves kockából készült levet adtam hozzá.
A gersli vagy árpagyöngy nagyon egészséges és változatosabbá tehetjük vele köret-fegyvertárunkat. Nem beszélve arról, hogy milyen olcsó. 

Nevetni nem ér, a gersli rizottó és a répafelfújt mellé céklasalátát tálaltam. De ezúttal kicsit megbolondítva: a lereszelt céklához kifilézett grépfrútot adtam, sóztam, borsoztam és egy kis olívaolajjal meglocsoltam. A grépfrút fanyarsága jól ellensúlyozta a répafelfújt édességét. Szerintem remek egységet alkotott ez a három étek a tányéron.


Van valakinek jó gerslis receptje?

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése