2011. november 26., szombat

Főzelékfeleségek II.



Az előző részben főzelék-kísérőkről volt szó, most ezt folytatnám egy másik zöldségfasírttal és egy omlettel.

Egyik este spenótot készítettem, amelyhez remekül illik a NoSalty.hu-n talált zabpelyhes cukkinifasírt recept. Én nem tudom, ti hogy vagytok vele, de ahány elkészítés, annyi félévé alakul a recept a kezem alatt.

Nálam a hozzávalók így alakultak:
-       1 cukkini
-       1 tojás
-       1 hagyma (lehet olajban pirítani, de nyersen belekeverve sem lesz rossz)
-       2 ek tejföl
-       ½ bögre zabpehely, amelyet száraz serpenyőben kicsit megpirítok, hogy épp illata legyen
-       só, bors
-       1 tk bazsalikom
-       petrezselyem
-       ½ tk menta (elhagyható)

Megvallom, néha a lustaságom győz, és ezúttal sem vártam a cukkini sózásával, majd a lé kifacsarásával, ment egyből a tálba a többi hozzávalóval. Tönkölyliszt is kimaradt azon prózai okból, hogy nincs ilyen itthon. Legközelebb kipróbálom egy kis rozsliszttel és  remélhetőleg nem felejtek el sajtot venni, és akkor az sem marad le a tetejéről J.


A főzelék előtt zellerkrémlevest tálaltam fel, zsemlében. Drágám kedvenc levese. És amióta anyunál kivájt, sütőben kissé megpirított zsemlében ette, csak így tudja elképzelni. A zsemle persze pici (az éttermi cipókhoz képest -, de ha ügyesek vagyunk, többször újra lehet tölteni.


Zellerkrémleves

Egy nagy gumót megtisztítok, apró kockákra vágva megfőzöm. Mellé dobom a levelét, zöldségleves kockát, sót, borsot és szerecsendiót. Bele lehet főzni egy szem krumplit is, akkor még sűrűbb lesz. A végé botmixerrel pépesítem és zsemlében tálalom. Meg szoktam szórni petrezselyemmel vagy újhagymával vagy épp egy kis friss, apróra vágott zeller-zölddel, attól függően, hogy épp mi akad a kezembe.

És ha már szóba került a leveskocka, akkor kitérnék erre a kérdésre is egy kicsit. Nem lehetetlen vegetáriánus leveskockát venni, tapasztalatból mondom. Nem minden közértben az igaz, de nem tart fél percnél tovább, hogy elolvassuk, tartalmaz-e nyomokban rákot vagy épp sertészsírt az ízesítő. Ilyen a Tesco saját zöld dobozos leveskockája vagy a Knorr zöldségleves kocka. Hiába, az ördög a részletekben...

A másik nagyon finom főzelékfeleséget az első vegetáriánus szakácskönyvemben találtam:

Omlett paradicsommal, paprikával, az én vegakonyhámban így készül:

Hozzávalók:
-       3 tojás
-       1 paradicsom felkockázva
-       1 paprika felkockázva (én simát használtam, nem kaliforniait)
-       1 hagyma apróra vágva
-       só, bors, bazsalikom
-       lenmag (legközelebb már tényleg írok erről a csodáról, ígérem)
-       kevés olaj

Az olajon megdinszteltem a hagymát, majd rádobtam a paradicsomot és a paprikát. Megsóztam, és puhára pároltam őket. A tojásokat felvertem, és beleöntöttem a serpenyőbe. Ekkor össze kell keverni gyorsan, de utána hagyni, hogy olyan omlettesre süljön, és persze vigyázni, hogy ne égjen meg. A recept ekkor azt javasolja, hogy sütőben grillezzük, hát én nem tettem, persze, lehet, hogy ezért tört egy kissé össze tálalásnál, de a tökfőzeléknek remek felesége lett.


Próbáljátok ki, és mondjátok el, hogy milyen lett!


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése