2011. november 20., vasárnap

Főzelékfeleségek I.



Szóval mivel is házasítom én a drága jó főzelékeket. Kezdjük a legegyszerűbbel: tükörtojás. Szerintem megunhatatlan, de azért ha túlzásba visszük még sem jó. Aztán ott vannak a közértekben – szinte mindenhol – kapható szójafasírt porok, amelyek nem rosszak, de nekem túl szárazak, bár lehet őket keverni friss zöldségekkel.

Amit most szeretnék bemutatni az részben egy saját fejlesztésű zöldségfasírt, egy másik receptet a neten találtam, és kissé átalakítottam. A harmadik pedig egy szakácskönyvből jött, és némi átalakításon ment át, mire a tányérunkra került.

Az én vegakonyhám zöldségfasírtjának hozzávalói:
- 1 cukkini
- 1 kis darab zellergumó fele
- fél répa
- 1 hagyma apróra vágva és olajon megdinsztelve
- 1 tojás
- egy kis pohár rizs félig megfőzve (1 pohár vízzel)
- lenmag, az elengedhetetlen, gyomrunk védője
- 2 ek tejföl
- kevés zsemlemorzsa
- só, bors, csilipor, curry por, gyömbérpor (ízlés szerint)

Elkészítés:

1. Lereszeljük a cukkinit, répát és a zellergumót.
2. Feltesszük a rizst főzni.
3. A megdinsztelt hagymát, a tojást, a félig főtt rizst, lenmagot és a tejfölt hozzáadjuk a lereszelt zöldségekhez. Fűszerezzük. Ha túl folyós lenne az állaga, tegyünk bele zsemlemorzsát.
4. Egy evőkanállal kupacokat halmozunk sütőpapírral kibélelt tepsibe. Megszórjuk a tetejüket morzsával, megkoronázzuk egy csipet vajjal. Ropogósra sütjük.




Az összes nem fért le a tepsiben, így kivajaztam és morzsáztam két szufléformát, és ezekben sütöttem meg a maradékot. A hűtőnkben folyó érdekes kísérletek eredményeképpen találtam egy kis még épp nem halott mozzarellát. Ezeket a szufléformákba töltött kupacok tetejére halmoztam.





Ma ugyan nem főzelékkel, hanem petrezselymes krumplival és a világ legegyszerűbb céklasalátájával tálaltam.
A cékla a világ egyik legjobb gumóféléje. Télen különösen sokat egyetek belőle, lehet nyersen, főzve, sütve és a klasszikus ecetes formája is nagyon jót tesz a szervezetnek.



A világ legegyszerűbb céklasalátája:

1. Meghámozzuk és lereszeljük a céklát (2 személyre én egy közepeset szoktam). Ekkor úgy nézünk ki mint egy gyakorlott sorozatgyilkos, de sebaj.
2. Sózzuk, borsozzuk és meglocsoljuk egy kis olívaolajjal

Jó étvágyat!!! A következő bejegyzésben egy másik főzelékfeleségről lesz szó.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése