2011. november 13., vasárnap

Magyar konyha vega módra




Drágám már csaknem egy éve élt Magyarországon, és még nem evett főzeléket, mikor engem megismert. Nem merte kipróbálni, hiszen a nyelvet nem beszélvén, nem tudta mi is az a nyálkás trutyi a kifőzdék bödönjeiben. És persze ezek az ételek, mint a levesek is, tartalmazhatnak állati eredetű hozzávalót, mint a húsleveskocka. Aztán én készítettem neki tökfőzeléket tükörtojással, és imádta. De tulajdonképpen bármelyik főzelékemet ette, ő aki bejárta a fél világot, teljesen új ízeket ismert meg.

Tehát az egyszerűség elvét követve elkezdtem nem túl széles konyhai fegyvertáramat áttekinteni, és vegává formálni a magyar konyha ízeit. Jött a paprikás krumpli persze kolbász vagy virsli nélkül, a lecsó, a rakott krumpli szintén húsmentesen elkészítve. Ez utóbbi tejfölébe (aminek a felét gyakran kefirrel helyettesítem, úgy egészségesebb) belekeverek egy kis krémsajtot, vagy a rétegek közé zöld ceruzababot dobok, és jócskán megszórom szerecsendióval. A hortobágyi palacsintát szójagranulátummal készítettem.

Még a töltött káposztának is van vega változata, de ezt a receptet majd karácsony előtt osztom meg veletek, kedves olvasók. Került az asztalra gombapaprikás nokedlivel vagy krumplipürével, és még sorolhatnám.

Lehet, hogy valaki úgy gondolja, hogy hús nélkül ezek az ételek üresek, de a titok abban áll, hogy mivel tálaljuk őket. Például, ha paprikás krumplit készítek, biztos van mellette valamilyen salátaféle, mondjuk cékla nyersen lereszelve és egy kis só, bors és olívaolaj társaságában remek kiegészítő, arról nem is beszélve, hogy mennyire egészséges, különösen a téli hónapokban. Azt hiszem a céklának külön bejegyzést fogok szentelni, annyira fontos kelléke lett az étrendünknek. De kísérheti ezeket az étkeket uborkasaláta, amelyet én görögösen joghurttal készítek, vagy zellersaláta is.

Emellett, ha bármilyen levest kínálunk ezek mellé az egyszerű ételek mellé, senki sem fogja úgy érezni, hogy éhes maradt.

A következő bejegyzésben a főzelékkísérőkről fogok írni.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése