2012. október 28., vasárnap

Egyszerű vacsorák, másnapra munkahelyi ebéd


Három kedvenc receptemet szeretném megmutatni nektek. Sokat készítem ezeket mostanában, mert nehéz külön a mikró nélküli munkahelyre és otthonra is főzni. Én imádom a forró kaját, és kevés meleg ételt tudok hidegen megenni, na, ez a három mindenképpen ilyen.
Ha emlékeztek a Cukkini bulgurra, ez volt a kiindulási pont, de a cukkinit padlizsánra cseréltem.

Padlizsán burlgur

2 padlizsán kockákra vágva
1 hagyma (bármilyen lehet) nagy kockákra vágva
1-2 szem paradicsom kockákra vágva
3-4 gerezd fokhagyma durvára vágva
1 bögre bulgur kétszeres vízben megfőzve
1 kicsi paradicsomkonzerv
olaj
só, bors, szárított menta, friss petrezselyem

A padlizsánt, a hagymát és fokhagymát egy picit kiolajozott jénaiba teszem, és fedő nélkül puhára sütöm kb. 180 fokon, 6-os fokozaton. Egyszer kétszer szereti, ha megkevergetjük. Amikor kész összekeverem a megfőzőtt bulgurral, hozzákeverem a paradicsomkonzervet, és fűszerezem. Lehet a padlizsánok mellé cukkinit, paprikát is sütni úgyanúgy nagyobb kockákra vágva.





A következő recept ehhez nagyon hasonló, egy picit táplálóbb a főtt tojások miatt, ezért ezt nehezebb napokra ajánlom, amikor kell a sok energia. A River cottage veg everyday könyvemből loptam:

River cottage rizses padlizsán és cukkini

3 hagyma nagy kockákra vágva
1 padlizsán kockákra vágva
2 cukkini kb. 1 centis szeletekre vágva
némi olaj
1 bögre rizs megfőzve
4 tojás keményre főzve
só, bors, 1 ek currypor

Kicsit leegyszerűsítettem a receptet, mert tök jó háromnegyedig bevágni a hagymát, és úgy megsütni, de amikor az ember lánya siet, a végeredmény szempontjából a kockákra vágott is jó.  A sütés úgyanúgy megy, csak a fűszerezés még a sütés előtt történik. Amikor kész a rizs, és a zöldségeink is megsültek, az egészet összekeverjük, és a főtt tojásokat félbe vágva a tetejére helyezve tálaltam.






A harmadik egy ázsiai ihletésű recept a Nosalty.hu-ról:


Az én vegakonyhámban a hagyma is lila, és tényleg csak pár percig szabad a zöldségeket pirítani, mert az a jó, ha ropognak egy kicsit.







Jó étvágyat!


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése