2013. január 29., kedd

Vörös lasagne



Most veszem észre, hogy soha nem írtam meg a „STOVE TOP LASAGNE” receptemet a blogra. Pedig tuti valahol ott hever a lakásban egy zsírfoltos cetlin (így szoktam jegyzetelni főzés közben). 

Lehet, hogy az elnevezés magyarázatra szorul: nemsütőben készült lasagne. Hogy mi? Az ember lánya annyira csóró volt nemrég (most is az), hogy az előző albérletében még sütő sem volt, csak a teteje, tudjátok, a gázrózsák. De ettől nem kámpicsorodott el, mikor fejéből az a remek ötlet pattant ki, hogy lasagne-t kéne sütni.


Összeaprított mindenféle zöldséget, és megpárolta őket, majd nyakon öntötte ezeket egy paradicsomkonzervvel. Ez lett a töltelék. Egy nagy labos aljára sok szeletelt hagymát halmozott, nyersen, egy kis olajjal meglocsolva, hogy felfogja a hőt, és ne égjen le az egész. Erre egy kis szósz, besamel, száraz lasagnetészta, és ezt kb. háromszor ismételte. Általában leégett az alja, de nagyon finom volt.

Aztán elköltöztünk, és lett sütő, és megpróbáltam nyers zöldségekkel, de nem lett jó. Úgyhogy én azóta sem sütöm, hanem főzöm a lasagne-t.  

Spenótszezonban a középső réteg tuti, hogy fokhagymával párolt spenót. Most télen meg arra gondoltam, hogy itt ez a sok gyönyörű piros-narancs zöldség, biztos jó lesz abból is.

Hozzávalók:

  • 1 cékla megfőzve, csíkokra vágva
  • 5-6 répa szeletekre vágva, serpenyőben odakapatva (picit legyen fekete)
  • 1 fehérrépa mint fentebb
  • 1 közepes sütőtök megsütve
  • 2 hagyma szeletekre vágva
  • 1 egész fokhagymagumó apróra vágva
  • 2-3 ek olajból és 2 ek lisztből besamel-szerű mártás (vízzel is lehet)
  • 1 tömlős krémsajt, amit a besamelbe keverek
  • 10 dkg reszelt sajt
  • fél doboz lasagne tészta (kb. 9 lap)
  • köménymag, kakukkfű, szerecsendió, fokhagymapor, chili
És ennél a pontnál gyakorlatilag már csak össze kell állítani. Már arra is rájöttem, hogy ha nem levesekhez használt lábosban készítem, hanem olyan magas falu laposabban, aminek teteje is van, akkor sokkal kevesebb eséllyel ég le.
Szóval nagy lapos lábas elő, egy lötty olaj, hagymaszeletek elrendezgetve rá. Következik az első réteg, mondjuk a sütőtök  amit kikanalaztam a héjából a hagymára, ezt fűszereztem fokhagymaporral és chilivel. Erre besamel következik, amibe szerecsendiót tettem. Majd tészta. Következő réteg a cékla, amit köménymaggal ízesítettem. Majd ismét besamel, tészta. Harmadik réteg a répakarikák kakukkfűvel. A tetején besamel és sajt. Általában adok hozzá egy kis vizet, és fedővel, nagyon lassú tűzön főzöm.Látványnak sem semmi, ahogy a cékla megfestette a tésztát. Isteni finom lett!


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése