2013. január 10., csütörtök

Karácsonyi menü januárban



Hát igen, kicsit megkésve írom ezt a posztot, bár végül is bármilyen ünnepi alkalomra jól jöhetnek ezek az ötletek, vagy bármely ünneppé varázsolandó hétköznapra, vagy idén karácsonyra! :P

Szóval karácsonyra ismét készült egy nagy fazék vega töltött káposzta, mint tavaly ... azaz tavaly előtt, de 20 lapiból. Ebből le is fagyasztottam két dobozzal, hogy nem kapjunk kápulinyómérgezést.

Az ünnepi vacsorát anyukámnál költöttük el, ő töltött husit készített és majonézes krumplisalátát, amibe idén főtt tojás is került. Én vállaltam a levest és a vega főételt.

Indiai sárgarépa és sütőtök leves V

  • fél sütőtök megsütve, héjáról lekanalazva
  • 3-4 sárgarépa karikákra vágva
  • 1 vöröshagyma apróra vágva
  • fűszerek: só, kurkuma, curry, római kömény (vagy sima) szerecsendió és chili

A sütőtököt megmostam, magokat eltávolítottam (hallottam, hogy nem kell ám kidobni, hanem meg lehet pirítani, legközelebb kipróbálom), kockákra vágtam, és megsütöttem. A hagymát egy lábosban megdinszteltem, rádobtam a répakarikákat, és egy kicsit pirítottam. Ezután felöntöttem vízzel, és megpároltam. Mikor a tök kész lett, a húsát hozzá kanalaztam. 

Mivel a botmixerünk épp karácsony előtt döglött meg, a régi módszerrel pürésítettem, villával összetörtem a nagyobb darabokat, végül tésztaszűrőn átpaszíroztam. Ebbe jól bele lehet izzadni. Végül fűszereztem, adtam még hozzá vizet, egyet rottyant, és kész.

Főételként Vegasztrománia: Diósültjét készítettem el. Ezúttal is csak nagyjából sikerült követni a receptet: ementáli helyett pannónia, és friss helyett szárított fűszerek. Magok: dió, mandula és kesudió. Ez a csemege telitalálat, csak gratulálni tudok hozzá, nagy siker volt a mi asztalunkon is.

Mellé készítettem még nyers céklasalátát (cékla aprítva, narancs/grépfrut, újhagyma, citromlé, olívaolaj, só, bors), de csak a krumplisalátátval is isteni.

Idén négy féle aprósüteményt készítettem, igen, egy kicsit túllőttem a célon, de így tanul az ember. Lett hókifli, mákos csokiba mártott keksz, zabpelyhes keksz és banánkenyér. Idén már csak az utóbbit és egy, csak egy kekszfélét fogok készíteni, ha sikerül ... A zabpelyhes kekszbe tettem egy kanál levendulavirágot, nem lett rossz, de legközelebb inkább a narancshéjat próbálom ki. Imádom a levendulát, a kedvenc virágom is (a menyasszonyi csokrom is abból készült), de nem kell azt mindenbe beletenni.

És miközben régóta nem készült bejegyzés, egy csomó ötlet gyűlt össze:
  •         bab ételek
  •         kenyérsütés
  •         a vörös lasagne
  •         kend a ... kenyérre

Olvastok még? Már egy éve írogatok itt. Na és búék!!!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése