2012. március 3., szombat

Ebédeljünk hidegvérrel II.


A hidegvérrel való munkahelyi étkezés ezen héten is folytatódott. Bár most kevesebb időm volt, így kétszer is venni kényszerültem az ebédet, de jöttek új ötletek. 

Hétfő: kinyitott a pizzásfiú a közelben, iiiii J.
Kedd: zsidó rizs.
Szerda: cukkini muffin grépfrút-céklasalátával.
Csütörtök: kellett még egy nap szünet, a menzán ettem, stílusosan rántott sajtot.
Péntek: cukkini muffin joghurtos padlizsánsalátával.

Zsidó rizs:

Hozzávalók:

- 1 bögre rizs megfőzve
- 1 kukorica konzerv
- 2 főtt tojás
- 6-8 csemege uborka
- 1 pohár kefir
- majonéz, só, bors

Mindent apróra vágok (a rizst és a kukoricát nem J), és egy nagy tálban összekeverem, majd ízestem, és elküldöm hidegebb éghajlatra, ahol eltölt néhány órát. Ezt az ételt szoktam bulikra is készíteni, mert az uborka miatt pikáns, ugyanakkor a tojás miatt laktató, és eddig mindenki szerette.

Cukkini muffin grépfrút-céklasalátával:

Ahogy ígértem, kísérleteztem egy kicsit a muffin recepttel, a következőképp alakultak a hozzávalók:

- 2 tojás
- 1 dl olaj
- 1,75 dl tej
- 15 dkg cukkini (kb. egy fél)
- 15 dkg liszt
- 15 dkg teljeskiörlésű liszt
- 6 dkg reszelt sajt
- fél tömlőnyi krémsajt
- 1ek sütőpor
- 1 gerezd fokhagya
- fél vöröshagyma
- 1 tk só

Két tepsinyi lett belőle, igaz,  hogy kisebb muffinokkal. Nem lett annyira olajos az állaga, de még nem az igazi. Ki fogom próbálni joghurttal is.

A saláta pedig egy kifilézett grépfrút és lereszelt cékla olívaolaj és kevés citrom társaságában.

Joghurtos padlizsánsaláta:

1 padlizsánt kockákra vágtam, sózva állni hagytam egy kicsit, majd lemostam, és kevés olajon megpirítottam, majd egy kis víz hozzáadásával puhára pároltam. Joghurtba kevertem szárított mentát, összezúzott koriandermagot és köményt, mikor kihűlt ezzel fűszereztem a padlizsánt. 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése