2012. március 18., vasárnap

Tavaszköszöntő ebéd


Múlt szombaton a gyönyörű időnek és a tavasznak örülve elképesztő főzésbe kezdtem. Készült leves, főétel salátával és desszert.

A levest a japán konyha ihlette:

Tofus kelkáposzta leves

- 1 lilahagyma csíkokra vágva
- fél kelkáposzta csíkokra vágva
- egy fehérrépa csíkokra vágva
- fél kisebb zellergumó csíkokra vágva
- füstölt vagy sima tofu (1 kocka vagy 3 szelet) szeletekre vágva
- zeller zöld csíkokra vágva


Volt otthon egy fél, kisebb kelkáposzta, egy kis új zeller, fehérrépa és némi füstölt tofu. Ha emlékeztek még a tofu levesre, hasonlóan készítettem ezt is. Lilahagymát felszeleteltem, és kevés olajon megfonnyasztottam. Közben mindent csíkokra vágtam. Megfigyeltétek már, hogy ha másként vágjátok fel a hozzávalót, olyan, mintha más étel lenne? Így is lehet változatosan főzni. A hagyma után beledobtam a fazékba a gyökeret és a zellergumót, pár percet kevergettem, majd a kelkáposzta és a zeller zöld követte őket, végül a tofu. Felöntöttem az egészet forró vízzel, sóztam, borsoztam. A végén egy kis szójaszósz is lottyant a levesbe.

A főétel három részből állt: Háromhagymás gersli rizottó, tepsiben sült krumpli hagymával és rozmaringgal majd zöldsaláta pomelóval.

Erről a rizottóról is írtam már, a Chili és vanília blogján találtam, és most kivételesen bor is került bele.


A hámozatlan krumplikat nagyobb darabokra vágtam, és egy szintén nagyobb darabokra vágott vörös és egy lila hagyma társaságában pici olajjal meglocsolva sütőben megsütöttem. Mindezt fedő nélkül, hadd piruljanak. Mielőtt bekerültek a sütőbe, szárított rozmaringot összetörtem egy mozsárban egész borssal, és megszórtam az egyveleget, majd jól megsóztam.


A saláta pedig egy fél, fodros saláta összetépkedett leveléből és egy fél kifilézett polemóból, só, bors, olíva olaj és balzsamecetes öntetből állt. A pomelót múlt héten hozta valaki a bulira. Őszintén szólva szerintem, nem nagy szám, én jobban odavagyok a grépfrútért.

A desszert pedig egy igen érdekes könyvből került elő: buggyantott körte A francia nők nem híznak-ból. Ez egy nagyon érdekes könyv, ajánlom mindenkinek, kedves olvasmány jó receptekkel.

Két körte volt itthon, nekünk pont elég lett. A buliról maradt egy kis száraz tokaji szamorodni (1 bögre), azt felforraltam egy fél bögre cukorral, majd öt percig lassú tűzön bugyogtattam. Ezután belekerült két evőkanál citromlé és a meghámozott, negyedekbe vágott körte. Még tíz percig főztem, utána kihűtöttem és vaníliafagyival tálaltam.

Nem is lehetett volna szebben üdvözölni a tavaszt!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése